Monday, May 21, 2007

السيناريو

إمبارح كان المفروض أخلص من السيناريو
كنت واخد قرار بده  فعلاً
لكن أكتشافي لعالم المدونات
وقراري المفاجئ أني اعمل مدونة بلع تقريبًأ نص اليوم
والنص التاني مكنش أكتر من استنزاف
في المعتاد لم بتجيلي فكرة جديدة مش بكتبها علي طول
بالعكس باسفها واحاول أقنع نفسي
انها زي ما بيقولوا غير صالحة للتنفيذ
وده غالبًا لأني أنا اللي اصطادتها
لكن بعد كام يوم ..كام أسبوع
بتفاجئني الفكرة بعد ما بتخيل أني وئدتها
لكن المره دي بتجيلي مشاهد وشوتات
في الأول بكون -أنا- اللي بفكر فيها
بعد كده بشوفها
وطبعاً مينفعش أتجاهل حاجة بشوفها
وآلا أبق أعمي القلب والنظر
فبضطر اقعد و اكتبها
صحيح أنا بعيد بقالي فترة
لكن من زمان متحمستش لسيناريو زي ده
حد قالي أن في فرصة حقيقية أني الاقي تمويل
الفيصل حاليًا أنهم يشوفوا الموضوع زي ما أنا شايفه
بدون أي مزايدة عليه
وطبعًا نسيت أقول أني أمبارح
معملش أي حاجة جديدة في السيناريو

No comments: